iVysílání
Proč mi nefunguje přehrávání videa?
Máte-li jakýkoli problém s přehráváním videa, zkontrolujte možné příčiny popsané níže. Pokud bude i nadále problém přetrvávat, popište ho, prosím, do formuláře Hlášení chyb v přehrávači. Nejběžnějšími příčinami jsou: 1. Používáte prohlížeč, který nepodporuje službu DRM Videa v iVysílání vyžadují, aby prohlížeč podporoval ochranu pomocí DRM. Jedná se o technologii umožňující ochranu práv vlastníků obsahu. Ke sledování pořadů, které vyžadují podporu DRM ochrany, doporučujeme využít prohlížeče Chrome a Firefox (OS Windows 8.1/10/11) nebo Safari (iOS, iPadOS a Mac OS), a to v jejich aktuálních verzích. Pokud potíže s ochranou DRM stále přetrvávají, zkuste aktualizovat ovladače grafické karty a restartovat počítač. Připojení externího monitoru nebo dokovací stanice může rovněž negativně ovlivnit fungování funkce DRM. Zařízení odpojte a zkuste video spustit znovu. 2. Používáte prohlížeč, který už není ze strany iVysílání podporovaný Doporučujeme využívat prohlížeče Chrome a Firefox (OS Windows 8.1/10/11) nebo Safari (iOS, iPadOS a MacOS), a to v jejich aktuálních verzích. U ostatních prohlížečů nedokážeme zaručit správnou funkčnost. 3. Používáte operační systém MS, který už není podporovaný Podpora OS Windows XP, Windows Vista, Windows 7 a Windows 8 byla již společností Microsoft ukončena. Z toho důvodu není možné nadále udržovat zpětnou kompatibilitu s těmito verzemi MS Windows. Doporučujeme tedy přejít na novější operační systém. 4. Nenacházíte se na území ČR Některé pořady jsou z licenčních důvodů dostupné pouze na území České republiky. Více o licenčních podmínkách pro jednotlivá území se dozvíte v otázce týkající se geoblokace. Pokud se nacházíte na území ČR a problém přetrvává, podívejte se prosím na otázku ohledně chybného určení lokality. 5. iVysílání je blokováno vaším správcem sítě Pokud vám nefunguje iVysílání v rámci vaší firemní sítě, mají vaši správci sítě zablokované některé internetové služby nebo je mají přesměrované přes transparentní proxy servery a toto přesměrování může způsobovat úplnou nebo částečnou nefunkčnost internetového vysílání. Poproste své správce sítě (pokud je to možné a pokud vám to zaměstnavatel nezakazuje), aby upravili nastavení zabezpečení, aby mohlo iVysílání fungovat (jedná se o porty 80, 443 na streamovací servery). Pro kvalitní přenos videa v TV kvalitě (576p) je vyžadována rychlost downloadu minimálně 2000 kb/s, pro přehrávání v HD kvalitě (720p) minimálně 4000 kb/s. Dalším sledovaným parametrem je odezva, jejíž průměrná hodnota by neměla překročit 20 ms a maximální hodnota by měla být nižší než 50 ms. Zjistěte, jakou rychlostí a kvalitou disponuje vaše připojení. Pro otestování použijte např. server www.rychlost.cz, www.speedtest.net nebo speedmeter na Lupa.cz. Pokud jste připojeni prostřednictvím bezdrátové sítě, ověřte, že na stejném přístupovém bodu nestahují další uživatelé. Pokud nemůžete zajistit, aby nebyla kapacita sítě vyčerpávána jinými uživateli (například pokud pracujete v mobilní síti), iVysílání pravděpodobně nebude fungovat bezchybně. Pokud hraniční prvek vaší sítě (například router) obsahuje bránu firewall, zkontrolujte, zda je nastavena tak, aby umožňovala připojení zevnitř ven na portech 80, 443. Pokud brána firewall pracuje s analýzou přenášeného obsahu („payload inspection“), doporučujeme tuto analýzu při testování vypnout. Uvedené rady jsou obecné a v průběhu času budou doplněny o konkrétní příklady z řešených případů. 2. Přehrávání mohou blokovat jiné programy nainstalované na vašem počítači Omezování kapacity, a tedy i kvality připojení může být způsobeno programy ve vašem počítači (především programy pro stahování) nebo okolní síti. Zkontrolujte, zda neprobíhá stahování (např. prostřednictvím protokolu BitTorrent, služby RapidShare apod.). Pokud ano, ukončete je nebo s přehráním pořadu v iVysílání vyčkejte na jeho dokončení. Tento postup uplatněte i v případě, že soubory nahráváte ze svého počítače na internet. 3. Přehrávání může rušit jiná aplikace spuštěná v prohlížeči Pokud máte otevřených více oken nebo tabů prohlížeče a v některém z nich běží nekorektně napsaná aplikace, může to ovlivnit kvalitu videa (video se může například trhat). Před tím, než oznámíte chybu, zkuste zavřít všechna ostatní okna/záložky webového prohlížeče a spustit video v iVysílání. Video se nepřehrává vůbec?
Video se přehrává trhaně nebo přehrávání občas “spadne”?
1. Nemáte dostatečnou rychlost internetového připojení
Další otázky
- Na kterých televizorech je dostupná televizní aplikace iVysílání?
- Proč některé pořady nejsou dostupné pro sledování online?
- Proč některé pořady nelze sledovat v zahraničí?
- Proč mi stránka hlásí, že je pořad možné přehrát pouze na území ČR, i když se zde nacházím?
- Je možné přihlásit se do Moje ČT?
- Jak Česká televize pracuje s mými osobními daty?
- Proč se mi na mém televizoru nedaří spustit pořady z iVysílání? Webový prohlížeč v televizi nereaguje spuštění náhledu konkrétního dílu.
- Proč mi nefunguje přehrávání videí na televizoru Samsung?
- Jaké klávesové zkratky mohu použít v přehrávači?